неділя, 8 квітня 2012 р.

Східні християни святкують Благовіщення Пресвятої Богородиці і Вхід Господній до Єрусалима


Східні християни святкують Благовіщення Пресвятої Богородиці і Вхід Господній до ЄрусалимаУ суботу, 7 квітня, православні та греко-католики відзначають свято Благовіщення Пресвятої Богородиці. Цього дня архангел Гавриїл повідомив Діві Марії “благу вістку” – що вона народить Сина Божого. А наступного дня, у неділю, 8 квітня, відбудеться святкування Входу Господнього до Єрусалима, або Вербної неділі, що відкриває собою Страсний тиждень. Цього дня освячують пальмове листя, вербу чи зелене листя інших дерев.

Марія бажала сповістити радісну вістку Йосифові, та раптом зупинилася: чи повірить він у те, що і їй не вкладається в голові? Без мужа народити сина? Одна надія була лише на Бога. В руки Творця вона віддала долю свою і Йосифа, а разом з тим і долю всіх людей.

“І в нашому житті бувають терпіння, але ми в них часто губимося, забуваючи про Бога, - говорить архієпископ Ігор Возьняк з УГКЦ. - Хай приклад Марії вчить нас у всіх потребах і терпіннях прибігати до Бога і віддавати в Божі руки все, що зустрінеться нам на життєвому шляху: наші справи, нашу долю і долю рідних і близьких. А Бог, як добрий батько, поведе найкращою дорогою і заведе до вічного щастя в небі”.


Святковий сайт УПЦ (МП) «Благовіщення» з нагоди події представляє підбірку різних публікацій на тематику цього свята. На сайті можна ознайомитися з історією святкування, звичаями, особливостями православного богослужіння, почитати богословські проповіді. Окрім цього, тут є галерея різних ікон, відомості про храми і монастирі Благовещенські, медіа-файли, святкові листівки.

У неділю, 8 квітня, відбудеться святкування Входу Господнього до Єрусалима. Вхід Ісуса Христа до Єрусалима напередодні страждань описаний усіма чотирма євангелістами. Ісус повелів учням знайти молодого віслюка, на якого ще ніхто не сідав. Верхом на осляті Ісус увійшов до Єрусалима, а народ разом із дітьми, зустрічаючи Ісуса, постилали на Його шляху свої одежі та пальмове листя, вітаючи: «Осанна сину Давидовому! Благословен, хто йде в ім’я Господнє! Осанна в вишніх!»

Свято Входу Господнього до Єрусалима — одне з дванадцяти головних свят візантійської традиції. Воно безпосередньо пов’язане з попереднім днем – Лазаревою суботою, спомином про воскрешення Ісусом праведного Лазаря. Обидва дні мають спільний тропар, в якому прославляється воскрешення Лазаря як прообраз майбутнього загального воскресіння та вітання переможця смерті Ісуса зеленим листям та вигуками «осанна».

Перші зображення Входу Господня до Єрусалима відомі з IV століття.

У IX-XII ст. в Софії Константинопольській Лазарева субота, пов’язана із святом Входу в Єрусалим, була днем хрещення дітей.

У Московії з XVI і до часів Петра Першого велике значення придавали символічній процесії на осляті. Під час цього чину московський патріарх чи архієрей, тримаючи в руках хрест, їхав через місто верхом на «осляті» — часто замість віслюка використовували нарядженого коня, якого вів за узду цар чи хтось із знаті. Перед віслюком везли прикрашене та обвішане солодощами вербне дерево, гілля з якого роздавалося людям після завершення чину.

Немає коментарів:

Дописати коментар